Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług przez Sprzedawcę na rzecz Klientów Serwisu oraz Sklepu internetowego działających pod adresem https://imextop32.com.pl/, a także prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy.
Serwis oraz Sklep internetowy prowadzony jest przez Sprzedawcę.
Niniejszy Regulamin umieszczony jest na Stronie internetowej … w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Regulamin jest również udostępniany Klientom przed zawarciem Umowy.
Regulamin kierowany jest do Klientów będącymi Konsumentami, Przedsiębiorcami na prawach konsumenta i Przedsiębiorcami.
Zawarte w niniejszym Regulaminie postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się dla Umów zawartych również z Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, chyba że co innego wynika z Regulaminu – przedmiotowe postanowienia nie dotyczą Przedsiębiorców.
Złożenie przez Klienta Zamówienia poczytuje się za złożenie oferty. Do zawarcia Umowy dochodzi w momencie przesłania Klientowi oświadczenia Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Wszelkie informacje zawarte w Serwisie i Sklepie Internetowym nie stanowią oferty lecz jedynie zaproszenie do zawarcia umowy.
Domniemywa się, że osoba składająca Zamówienie jest uprawniona do reprezentowania Klienta, składania w jego imieniu oświadczeń woli prowadzących do zawarcia Umowy.
Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy.
Definicje:
Regulamin – przedmiotowy dokument, który określa zasady świadczenia usług przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego na rzecz Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Sprzedawca – Imex Top 32 Sp z o.o, NIP: 5840200152, REGON: 190068690, tel.58 7682601
Cena – kwota jaką obowiązany jest zapłacić Klient za zakupiony Towar i świadczone usługi w ramach Umowy. Cena wyrażona jest zawsze w kwocie brutto zawierającej podatek VAT.
CenaŁączna – Cena wraz z innymi kosztami, na jakie wyraźnie wyraził zgodę Klient, składającymi się na całość kosztów wykonania Umowy.
Dni robocze – oznacza dni od poniedziałku do piątku z wyłączaniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót.
Formularz – wyodrębniona funkcjonalnie część Serwisu i Sklepu Internetowego umożliwiająca złożenie zamówienia i zawarcie Umowy.
Klient – Konsument, Przedsiębiorca na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorca, który planuje dokonać lub dokonuje Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Konto – funkcjonalność Serwisu i Sklepu Internetowego (zbiór zasobów i uprawnień przypisanych Klientowi w systemie teleinformatycznym, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym) dostępna po dokonaniu rejestracji lub logowaniu Klienta.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Sklep Internetowy – serwis internetowy prowadzony poprzez stronę internetową www.imextop32.com
Towar – rzeczy ruchome sprzedawane przez Sprzedawcę.
Umowa – umowa zawarta na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą, na podstawie której Klient nabywa Towar za obowiązkiem zapłaty ceny.
Usługa – wszelkie usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną za pomocą Serwisu i Sklepu Internatowego, w tym w szczególności Konto, Formularz Zamówienia.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy z obowiązkiem zapłaty.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku.
Ustawa o Inspekcji Handlowej – ustawa z dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
Usługi elektroniczne:
Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów Serwisu i Sklepu Internetowego nieodpłatnie (z wyłączeniem ewentualnych kosztów połączenia z siecią internetową lub kosztów połączenia telefonicznego zgodnych z pakietem taryfowym dostawcy usług, z których korzysta Klient) następujące Usługi elektroniczne:
Konto,
Formularz Zamówienia.
Warunkiem korzystania z Usług elektronicznych jest spełnienie przez Klienta następujących wymagań technicznych:
komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu;
dostęp do poczty elektronicznej;
przeglądarka internetowa;
dla poprawnego świadczenia usług zalecane jest włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
Korzystanie z Usług elektronicznych może wiązać się powszechnie występującymi zagrożeniami związanymi z przekazywaniem danych do Internetu, w szczególności narażenie się na otrzymanie niezamówionych informacji handlowych, złośliwe oprogramowanie, łamanie haseł, utrata danych oraz ich pozyskanie lub rozpowszechnianie przez osoby nieuprawnione.
Sprzedawca stosuje środki techniczne i organizacyjne właściwe i proporcjonalne do stopnia zagrożenia Usług elektronicznych.
Sprzedawca jest uprawniona do zablokowania dostępu do Konta lub innych Usług elektronicznych w sytuacji, gdy Klient będzie podejmował działania zmierzające do wyrządzenia Sprzedawcy szkody, a także w przypadku naruszenia przepisów prawa lub postanowień Regulaminu lub z uwagi na względy bezpieczeństwa, w szczególności atak hackerski. Sprzedawca zawiadamia Klienta o tym fakcie i przyczynach zablokowania dostępu na podany przez niego adres.
Konto klienta:
W celu prawidłowego korzystania z Serwisu oraz Sklepu Internetowego i składania Zamówień zalecane jest założenie Konta. Założenie Konta jest bezpłatne. Usługa Konta świadczona jest przez czas nieoznaczony.
Klient może utworzyć Konto podczas składania Zamówienia. W tym celu:
w podsumowaniu zamówienia Klient wypełnia dane płatnika oraz
pod danymi płatnika zaznacza okienko „Stworzyć konto”.
Klient może w każdym czasie usunąć Konto. Konto zostanie automatycznie usunięte w przypadku braku aktywności Klienta przez okres 6 miesięcy.
Klient zobowiązuje się podać prawidłowe dane oraz aktualizować dane w przypadku ich zmiany.
Założenie Konta wymaga akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności.
Potwierdzenie założenia Konta zostanie przesłane do Klienta drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej e-mail podany w formularzu. Klient uzyskuje dostęp do Konta i ma możliwość dokonywania zmian swoich danych.
Klient ustala indywidualne hasło, umożliwiające dostęp do Konta. Sprzedawca zachęca do utworzenia silnego hasła, niewykorzystywanego w innych serwisach. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za działania osób, którym powierza lub którzy uzyskali dostęp do Konta.
Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie materiałów marketingowych Sprzedawcy.
Wszelkie prawa do Serwisu i Sklepu Internetowego przysługują Sprzedawcy i podlegają ochronie prawnej. Wykorzystywanie ich w jakichkolwiek celach bez uprzedniej zgody Sprzedawcy jest zabronione.
Formularz zamówienia:
Korzystanie z usługa Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem wybrania Towaru. Główne cechy Towarów oraz ich Ceny są określone na stronie internetowej.
Aby prawidłowo złożyć Zamówienie Klienta musi wykonać łącznie poniższe kroki w Formularzu Zamówienia:
dodać Towar (produkt) do koszyka;
przejść do koszyka;
będąc w koszyku sprawdzić zgodność zamówienia na liście produktów oraz wybrać sposób dostawy – w tym miejscu Klient może wprowadzić kod rabatowy – oraz na koniec kliknąć przycisk „przejdź do płatności”;
w podsumowaniu zamówienia Klient może jeszcze wprowadzić kod rabatowy jeżeli zapomniał o tym wcześniej – następnie należy wprowadzić dane płatnika;
jeżeli wysyłka ma odbyć się na inny adres niż dane zamówienia należy zaznaczyć opcję „wysłać na inny adres” i wypełnić dane;
zaznaczyć wymagane zgody, po czym potwierdzić przyciskiem „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – w tym miejscu Klient jest informowany o Cenie Łącznej za wybrany Towar i dostawę oraz o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową;
następnie Klient zostanie przeniesiony na stronę bramki płatności – należy postępować krok po kroku, aby dokonać płatności;
gotowe – oczom Klienta ukaże się podsumowanie zamówienia.
W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres, numer telefonu oraz adres e-mail. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
Warunki zawarcia Umowy:
Porozumiewanie się na odległość między Sprzedawcą a Klientem następuje poprzez:
formularz Sklepu internetowego;
adres e-mail: sklep@imextop32.com.pl;
telefon: 58 7682600
Zawarcie Umowy wymaga złożenia Zamówienia na Formularzu Zamówienia, zgodnie z pkt 5.2. powyżej.
Przed wysłaniem zamówienia Klient akceptuje Regulamin oraz Politykę Prywatności. Klient ma możliwość otworzyć, pobrać i wydrukować ww. dokumenty.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Potwierdzenie wpłynięcia Zamówienia nie stanowi przyjęcia oferty zawarcia Umowy, chyba że co innego wynika z treści wiadomości e-mail wysłanej przez Sprzedawcę do Klienta. Zawarcie Umowy następuje wraz z przyjęciem Zamówienia do realizacji, co zostanie potwierdzone Klientowi w wiadomości e-mail – Klient otrzyma e-mail z potwierdzeniem przyjęcia do realizacji jednej, kilku lub wszystkich ofert na Towary złożone w ramach Zamówienia i potwierdzeniem zawarcia Umowy lub Umów w zakresie wskazanym w wiadomości e-mail.
Sprzedawca wyślę do Klienta wiadomość e-mail z informacją o nieprzyjęciu do realizacji oferty na Towary złożone w ramach Zamówienia, w szczególności z powodu braku dostępności Towarów, braku płatności lub wcześniejszego nieodebrania przesyłki Sprzedawcy oraz o nie zawarciu Umowy.
W przypadku, gdy nie dojdzie do zawarcia Umowy w zakresie Towarów nie przyjętych do realizacji Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od wysłania powyższej wiadomości zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa nie została zawarta.
Umowa zawarta zostaje w języku polskim na warunkach określonych niniejszym Regulaminem.
Udostępnienie oraz utrwalenie treści Umowy następuje poprzez zamieszczenie Regulaminu na stronie Sklepu internetowego oraz przesłanie przez Sprzedawcę potwierdzenia zawarcia Umowy w zakresie wskazanych w wiadomości e-mail Towarów na adres mailowy Klienta podany przy składaniu Zamówienia.
Dokonywanie Zamówień w Sklepie internetowym jest możliwe 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Ceny:
Cena uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki (ceny brutto).
Całkowita wartość Zamówienia (Cena Łączna) podana jest w Formularzu Zamówienia po wyborze formy dostawy oraz formy płatności.
Klient otrzymuje informację o łącznych kosztach Zamówienia obejmujących Cenę oraz koszty dostawy i innych kosztach wraz z e-mailem zawierającym potwierdzenie Zamówienia.
Terminy i sposoby płatności za Towary:
Płatność za Towary może zostać dokonana przez Klienta w następujący sposób:
przelew na konto bankowe Sprzedawcy,
płatność za pośrednictwem zewnętrznych dostawców usług płatniczych,
płatność za pobraniem.
Sklep internetowy umożliwia dokonywanie płatności za pośrednictwem zewnętrznych dostawców usług płatniczych takich jak:
Gotówka w kasie
Karta płatnicza w kasie
Przelew zwykły
PayU
W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem na konto bankowe Sprzedawcy lub za pośrednictwem zewnętrznych dostawców usług płatniczych, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni kalendarzowych. Brak zapłaty w powyższym terminie będzie skutkował brakiem przyjęcia przez Sprzedawcę Oferty złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia.
W przypadku wyboru przez Klienta płatności przy odbiorze osobistym lub za poleceniem pobrania, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze Towaru.
Dostawa:
Dostarczenie Towaru następuje w terminie do 14 Dni roboczych, chyba że przy opisie Towaru lub podsumowaniu Zamówienia podano inny termin dostarczenia. Na łączny termin dostawy składa się czas przygotowania Towaru do wysyłki przez Sprzedawcę oraz czas doręczenia go przez przewoźnika. Czas przygotowania Towaru wynosi do 2 Dni roboczych, a czas doręczenia uzależniony jest od wybranego przewoźnika oraz sposobu dostawy.
W przypadku dostarczenia Towarów połączonych do jednej dostawy, ale o innych terminach dostarczenia, Towary dostarczone zostaną w terminie przewidzianym dla Towaru o najdłuższym terminie dostarczenia.
Towar dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej lub w inny sposób wybrany przez Klienta w Zamówieniu. Towar może zostać odebrany w godzinach pracy magazynu Sprzedawcy pod adresem: ul. Grunwaldzka 303, 80-314 Gdańsk, bez dodatkowych kosztów obciążających Klienta.
Towar dostarczany jest wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, zaś w przypadku chęci dostarczenia Towaru do innych Krajów, należy skontaktować się ze Sprzedawcą, celem ustalenia ewentualnej takiej możliwości oraz kosztów z tym związanych.
Czas przygotowania Towaru (rozpoczęcie biegu terminu dostawy) liczony jest od dnia:
uznania rachunku bankowego Sprzedawcy – w przypadku dokonania zapłaty przelewem oraz płatności za pośrednictwem zewnętrznych dostawców usług płatniczych,
zawarcia Umowy – w przypadku płatności za pobraniem.
W momencie przekazania Towaru przewoźnikowi Klient jest powiadamiany o tym fakcie w wiadomości e-mail przesłanej na adres podany w Formularzu Zamówienia. Korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia przechodzą na Klienta będącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę z chwilą wydania Towaru przewoźnikowi.
Reklamacje:
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego doręczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od momentu wydania.
Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności:
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność Towaru,
przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, o którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta poinformował Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
Dodatkowo, aby Towar mógł zostać uznany za zgody z Umową, musi:
nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych i dobrych praktyk,
występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o tym wiedzieć,
przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o zawarciu Umowy,
być dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać,
być w takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przed zawarciem Umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową w zakresie, o którym mowa powyżej, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową, o których mowa powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać jego naprawy albo wymiany.
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z umową. W takim przypadku Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności powstałe po stronie Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w rezultacie zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany o braku zgodności Towaru z Umową i otrzymania Towaru od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
Koszty naprawy lub wymiany Towaru ponosi Sprzedawca. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do udostępnienia Sprzedawcy Towaru podlegającego naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, jeżeli Towar jest niezgodny z umową, a:
Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową,
Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową,
brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo podjęcia przez Sprzedawcę próby doprowadzenia go do stanu zgodnego z Umową,
brak zgodności Towaru jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy,
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do stanu zgodnego z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności po stronie Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową. Zwrot należności powstałej w rezultacie skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o obniżeniu ceny.
Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od Umowy, jeżeli wykaże, że brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.
W razie odstąpienia od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu odesłania.
Oświadczenie o niezgodności Towaru z Umową (Reklamacja) może zostać złożona przez Konsumenta:
pisemnie na adres: Imex Top 32 Sp z o.o, ul. Grunwaldzka 303, 80-314 Gdańsk lub
w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@imextop32.eu
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z Umową;
żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z Umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy lub innego roszczenia; oraz
danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcy.
Wymogi podane powyżej są jedynie niewiążącym zaleceniem i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia na Trwałym nośniku.
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z Umową, jest obowiązany dostarczyć Towar na adres: ul. Grunwaldzka 303, 80-314 Gdańsk
Koszt dostarczenia Towaru ponosi Sprzedawca.
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą zostaje wyłączona.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur:
Poniższe informacje mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią o zobowiązaniu Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://polubowne.uokik.gov.pl/;
https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/001090.
Konsument posiada w szczególności (lecz nie wyłącznie) następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ust. 1 Ustawy o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ust. 1 Ustawy o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Konsument może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
Konsument może uzyskać pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).
Odstąpienie do umowy:
Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość ma prawo bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów odstąpić od zawartej Umowy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia określonego w Punkcie 12.3.
Od Umowy można odstąpić, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Złożenie oświadczenia może nastąpić:
w formie pisemnej – na adres ul. Grunwaldzka 303, 80-314 Gdańsk,
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@imextop32.com.pl
Bieg terminu, o którym mowa w Punkcie 12.1. rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Wzór oświadczenia o odstąpieniu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak skorzystanie z niego nie jest obowiązkowe.
Realizacja powyższego uprawnienia nie ma wpływu na pozostałe Umowy zawarte w ramach jednego Zamówienia.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
Sprzedawca po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy niezwłocznie przesyła Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na jego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić wszystkie dokonane przez Konsumenta albo Przedsiębiorcę na prawach konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (za wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia Towarów, przewyższających najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę). Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar, może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyto przy dokonywaniu płatności, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Towar należy zwrócić Sprzedawcy na adres ul. Grunwaldzka 303, 80-314 Gdańsk lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia odstąpienia od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany Towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie. Wraz z Towarem prosimy o dołączenie w miarę możliwości dowodu zakupu Towaru lub wydrukowanego elektronicznego dowodu zakupu Towaru.
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Jeżeli Towar ze względu na swój charakter np. gabaryty i wagę, szczególne cechy nie będzie mógł zostać odesłany w zwykły sposób, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, które mogą okazać się wysokie. Maksymalną wysokość kosztów zwrotu szacuje się na podstawie aktualnych cenników zamieszczonych na stronach internetowych przewoźników zajmujących się przewozem Towarów, które będą miały zostać odesłane.
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, w tym za koszty związane z badaniem Towaru przez specjalistę, naprawy uszkodzonego Towaru, koszty ponownego wprowadzenia Towaru do sprzedaży. W takim przypadku Sprzedawca zastrzega sobie m.in. prawo do obniżenia wysokości zwracanej płatności lub żądania zapłaty na pokrycie pełnej szkody.
Sprzedawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności:
o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonała w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy , i przyjął to do wiadomości;
w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
Zawierając Umowę Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta potwierdza, iż zapoznał się z treścią Regulaminu, w tym potwierdza, że został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej Umowy.
Dane osobowe:
Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych znajdują się w zakładce „Polityka Prywatności” Sklepu.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, ale nie krótszym niż 7 (siedem) dni od jego opublikowania na stronie Sklepu i dotyczą Umów zawieranych na przyszłość, po upływie tego terminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
Wybór prawa polskiego na podstawie niniejszego Regulaminu nie wyłącza ochrony Konsumenta przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Spółką a Konsumentem, które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku dokonania wyboru.