Reklamacje
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego doręczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od momentu wydania.
Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność Towaru,
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, o którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta poinformował Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
Dodatkowo, aby Towar mógł zostać uznany za zgody z Umową, musi:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych i dobrych praktyk,
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że: nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o tym wiedzieć, przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o zawarciu Umowy,
- być dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać,
- być w takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przed zawarciem Umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową w zakresie, o którym mowa powyżej, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową, o których mowa powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać jego naprawy albo wymiany.
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z umową. W takim przypadku Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności powstałe po stronie Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w rezultacie zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany o braku zgodności Towaru z Umową i otrzymania Towaru od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
Koszty naprawy lub wymiany Towaru ponosi Sprzedawca. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do udostępnienia Sprzedawcy Towaru podlegającego naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, jeżeli Towar jest niezgodny z umową, a:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową,
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową,
- brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo podjęcia przez Sprzedawcę próby doprowadzenia go do stanu zgodnego z Umową,
- brak zgodności Towaru jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do stanu zgodnego z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności po stronie Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową. Zwrot należności powstałej w rezultacie skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o obniżeniu ceny.
Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od Umowy, jeżeli wykaże, że brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.
W razie odstąpienia od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu odesłania.
Oświadczenie o niezgodności Towaru z Umową (Reklamacja) może zostać złożona przez Konsumenta:
- pisemnie na adres: Imex Top 32 Sp z o.o, ul. Grunwaldzka 303, 80-314 Gdańsk lub
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@imextop32.eu
- Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z Umową;
- żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z Umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy lub innego roszczenia; oraz
- danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcy.
Wymogi podane powyżej są jedynie niewiążącym zaleceniem i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia na Trwałym nośniku.
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z Umową, jest obowiązany dostarczyć Towar na adres: ul. Grunwaldzka 303, 80-314 Gdańsk
Koszt dostarczenia Towaru ponosi Sprzedawca.
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą zostaje wyłączona.
Odstąpienie od umowy
Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość ma prawo bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów odstąpić od zawartej Umowy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia określonego w Punkcie 12.3.
Od Umowy można odstąpić, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Złożenie oświadczenia może nastąpić:
- w formie pisemnej – na adres ul. Grunwaldzka 303, 80-314 Gdańsk,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@imextop32.com.pl
Bieg terminu, o którym mowa w Punkcie 12.1. rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Wzór oświadczenia o odstąpieniu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak skorzystanie z niego nie jest obowiązkowe.
Realizacja powyższego uprawnienia nie ma wpływu na pozostałe Umowy zawarte w ramach jednego Zamówienia.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
Sprzedawca po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy niezwłocznie przesyła Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na jego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić wszystkie dokonane przez Konsumenta albo Przedsiębiorcę na prawach konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (za wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia Towarów, przewyższających najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę). Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar, może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyto przy dokonywaniu płatności, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Towar należy zwrócić Sprzedawcy na adres ul. Grunwaldzka 303, 80-314 Gdańsk lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia odstąpienia od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany Towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie. Wraz z Towarem prosimy o dołączenie w miarę możliwości dowodu zakupu Towaru lub wydrukowanego elektronicznego dowodu zakupu Towaru.
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Jeżeli Towar ze względu na swój charakter np. gabaryty i wagę, szczególne cechy nie będzie mógł zostać odesłany w zwykły sposób, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, które mogą okazać się wysokie. Maksymalną wysokość kosztów zwrotu szacuje się na podstawie aktualnych cenników zamieszczonych na stronach internetowych przewoźników zajmujących się przewozem Towarów, które będą miały zostać odesłane.
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, w tym za koszty związane z badaniem Towaru przez specjalistę, naprawy uszkodzonego Towaru, koszty ponownego wprowadzenia Towaru do sprzedaży. W takim przypadku Sprzedawca zastrzega sobie m.in. prawo do obniżenia wysokości zwracanej płatności lub żądania zapłaty na pokrycie pełnej szkody.
Sprzedawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności:
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonała w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy , i przyjął to do wiadomości;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
Zawierając Umowę Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta potwierdza, iż zapoznał się z treścią Regulaminu, w tym potwierdza, że został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej Umowy.